2023-03-28 15:44Pressmeddelande

BRA tecknar nytt avtal med Kammarkollegiet

BRA får fortsatt förtroende att flyga Kammarkollegiets avropsberättigade myndigheter inrikes. Avtalet träder i kraft den 1 maj 2023 och gäller som längst fram till maj 2027.

Upphandlingens bedömning baseras bland annat på kriterier som utbud av destinationer, distribution och pris. BRA flyger idag till 14 destinationer inrikes från Malmö i söder till Skellefteå i norr.

Vi är otroligt glada och stolta över att vi återigen blivit utvalda att bli leverantör till statliga myndigheter och verk samt andra delar av den offentliga sektorn i Sverige. Vi vet sedan tidigare att vi har väldigt nöjda kunder och att våra passagerare verkligen uppskattar att flyga med oss. Att Kammarkollegiet nu, efter en noggrann utvärdering, väljer oss som leverantör för inrikesresor visar att vårt fokus på service, vårt breda linjenät och vårt ambitiösa hållbarhetsarbete väger tungt, säger Martin Erkenborn, kommersiell chef på BRA.

BRA, Braathens Regional Airlines, är ett svenskt flygbolag, med Stockholm Bromma Airport som huvudflygplats. Målet att nå netto-noll utsläpp år 2030 gör oss till pionjärer inom fossilfritt flyg. Det gör vi bland annat genom att använda marknadens bränsleeffektivaste flygplan, bidra till att 100% bioflygbränsleanvändning certifieras snarast och bli en av de första att ta in elflyg i vår flotta. Vi lutar oss tryggt mot vår historia: - 2009 blev vi första passagerarflygbolag att miljöcertifiera oss - Sedan 2018 erbjuder vi alla våra resenärer att boka flygbiljetter med 100% bioflygbränsle - Under 2022 genomförde vi världens första flygning med 100% biobränsle i båda tankarna Vi är idag Sveriges största inrikesflyg med 19 flyglinjer. BRA ägs av det svenska investmentbolaget Braganza och AMF.