2023-02-24 10:20Pressmeddelande

BRA utsedda till "Bästa inrikestransport " på Grand travel Award

Vinnaren av "Bästa inrikestransport" offentliggjordes under Grand Travel Award på Grand Hôtel i Stockholm under torsdagen. I konkurrens med 15 andra nominerade bolag som erbjuder inrikestrafik, bland andra SAS, MTRX, Norwegian och Snälltåget, gick årets pris för "Bästa inrikestransport " till BRA.

Vi är otroligt glada och stolta över att få ta emot det här priset. Jag har sett mina kollegor göra sitt yttersta för våra kunders reseupplevelse och våra partnerrelationer. Vilket kvitto detta är, tack till alla som röstat. säger Ulrika Matsgård, VD på BRA.

Juryns kommentar om vinsten: Hos BRA är det främst affärsresenärerna och resebyråpersonalen som står bakom deras framgångar i Grand Travel Award. Båda kundkategorierna är överens om BRAs rykte och pålitlighet, och affärsresenärerna är mest nöjda med den effektiva restiden.

BRA, Braathens Regional Airlines, är ett svenskt flygbolag, med Stockholm Bromma Airport som huvudflygplats. Målet att nå netto-noll utsläpp år 2030 gör oss till pionjärer inom fossilfritt flyg. Det gör vi bland annat genom att använda marknadens bränsleeffektivaste flygplan, bidra till att 100% bioflygbränsleanvändning certifieras snarast och bli en av de första att ta in elflyg i vår flotta. Vi lutar oss tryggt mot vår historia: - 2009 blev vi första passagerarflygbolag att miljöcertifiera oss - Sedan 2018 erbjuder vi alla våra resenärer att boka flygbiljetter med 100% bioflygbränsle - Under 2022 genomförde vi världens första flygning med 100% biobränsle i båda tankarna Vi är idag Sveriges största inrikesflyg med 19 flyglinjer. BRA ägs av det svenska investmentbolaget Braganza och AMF.