2023-04-20 11:00Pressmeddelande

Braathens Regional Airlines lanserer en direkterute fra Oslo til den svenske ferieøya Gotland

Braathens Regional Airlines (BRA) er tilbake i Norge og lanserer i sommer en direktelinje fra Oslo Gardermoen til Visby. Den nye ruten vil bli trafikkert to ganger i uken, med første avgang fra Oslo Gardermoen torsdag 6. juli.

Visby, som ligger på Sveriges største øy Gotland, har noe for enhver smak, enten du er interessert i historie, natur, kultur, god mat eller bare vil slappe av på stranden. Byen tiltrekker turister fra hele verden på grunn av sin spennende historie og fantastiske natur, i tillegg til kulinariske restauranter og vakre strender. Visby er en middelalderby og står på FNs verdensarvliste siden 1995.

Martin Erkenborn, kommersiell sjef på BRA, sier: Det føles veldig bra å være tilbake i Norge og Oslo, der våre røtter ligger. Lanseringen av en direkterute fra Oslo Gardermoen til den svenske ferieøya Gotland er i tråd med vår langsiktige strategi om å styrke vår posisjon utenfor Sveriges grenser. Vi ser frem til å ønske våre norske passasjerer velkommen om bord på Braathens Regional Airlines denne sommeren.

Direkteruten mellom Visby og Oslo vil bli trafikkert på torsdager og søndager fra 6. juli.  Pris per person for en enkeltreise starter fra 999 kroner.

Nina Julianne Jensen, Key Account Manager i Avinor trafikkutvikling uttaler følgende: Det er hyggelig å kunne ønske Braathens Regional Airlines velkommen tilbake til Norge, og tilby våre reisende en ny og spennende rute til Visby på Gotland. Braathens er en kjent og positivt assosiert merkevare for nordmenn flest, og med denne ruten vil Oslo og Visby bli knyttet tettere sammen og bli enda mer tilgjengelige som attraktive sommerdestinasjoner.

Braathens Regional Airlines (BRA) er Sveriges ledende regionale flyselskap og flyr til 17 destinasjoner i Sverige, Danmark, Finland og nå også Norge. Mellom Oslo og Visby flyr BRA med det drivstoffeffektive og mest klimasmarte regionflyet ATR72-600 med plass til 72 passasjerer. Ved bestillingen er det mulig å velge bioflybillett med 50 prosent innblanding av biodrivstoff.

Oslo – Visby
Torsdager kl 11.35