2024-01-12 11:29Pressmeddelande

BRA nominerad till "Årets inrikestransport" i Grand Travel Award 2024

BRA nominerad till "Årets inrikestransport" i Grand Travel Awards 2024

Nomineringarna till årets Grand Travel Award är publicerade, och det svenska flygbolaget BRA är nominerade i kategorin "Årets inrikestransport". Samma kategori som de förra året inte bara var nominerade i, utan även vann.

Årets nominerade är:
  • BRA
  • MTRX
  • Norwegian
  • Vy Buss4You
  • Vy Flygbussarna

Det är det externa företaget Nordic Bench som genomför undersökningarna som ligger till grund för tävlingen. Utgångspunkten i tävlingen är kundnöjdhet bland resebyråer och affärsresenärer, som mäts med hjälp av Net Promoter Score (NPS).

Vinnaren presenteras på den 32:e upplagan av Grand Travel Award den 15 februari, på Grand Hôtel i Stockholm.

BRA, Braathens Regional Airlines, är ett svenskt flygbolag, med Stockholm Bromma Airport som huvudflygplats. Målet att nå netto-noll utsläpp år 2030 gör BRA till pionjärer inom fossilfritt flyg. - 2009 blev BRA det första passagerarflygbolag att miljöcertifieras - Sedan 2018 erbjuder BRA alla resenärer att boka flygbiljetter med 100% bioflygbränsle - Under 2022 genomförde BRA världens första flygning med 100% biobränsle i båda tankarna - BRA är idag Sveriges största inrikesflygbolag sett till antal flyglinjer - BRA etablerade under 2023 ett nytt affärsområde med charterflygningar på uppdrag av researrangörer. BRA ägs av det svenska investmentbolaget Braganza och AMF.