2022-05-10 10:41Pressmeddelande

BRA ingår samarbete med Aviareps inför etablering i Finland.

Helsingfors, Finland. Direktflyg med BRA till/från Helsingfors, Finland.

Avireps kommer representera BRA i Finland från och med att flyglinjen mellan Helsingfors och Visby startar 27 juni. Den 1 augusti nystartar även linjen mellan Helsingfors och Stockholm Bromma.

– Det blir otroligt spännande att återigen börja flyga till Finland. Att vi nu knyter samman den finska huvudstaden med den svenska via Stockholm Bromma ger både möjlighet till utveckling av affärer samt ökad turism mellan länderna. Satsningen på både den regionala linjen till Stockholm Bromma och sommarlinjen till Visby från Helsingfors ligger helt i linje med BRA's långsiktiga strategi om en expansion även utanför Sveriges gränser, säger BRA's kommersiella chef Martin Erkenborn.

Aviareps är försäljningsagent för specifikt flygbolag med över 20 års erfarenhet och trovärdighet som branschledare inom flygbolagsrepresentation. Aviareps har ett stort nätverk inom reseindustrin och är etablerade i 48 länder.

Direktlinjen Helsingfors - Visby

Den nya direktlinjen mellan Helsingfors och Visby trafikeras måndagar och torsdagar mellan 27 juni - 11 augusti. BRA kommer också flyga till Visby från Norrköping, Ängelholm, Göteborg, Malmö och Skellefteå. Detta öppnar upp för möjligheten att från Helsingfors flyga via Gotland, Sveriges största ö och ett sommarparadis där man kan samla på sig härliga minnen, innan resan går vidare ut i Sverige.

Direktlinjen Helsingfors - Stockholm Bromma

Linjen mellan Helsingfors och Stockholm Bromma, som startar 1 augusti, kommer trafikeras sex dagar i veckan. Bromma Stockholm Airport är navet för flygresor i Sverige. Det är den enda flygplatsen som kan erbjuda möjligheten att på ett snabbt, prisvärt och miljövänligt sätt ta dig mellan Stockholm city och flyget på tider från 15 minuter. Tvärbanan stannar endast 100 meter från ankomsthallen och en biljett 39 kr per person och resa.

– Vi är BRA's nya och stolta samarbetspartner i Finland. Först ut är sommarlinjen mellan Helsingfors och Visby som dessutom förbinder flera viktiga destinationer i Sverige. Allt detta med ett hållbart resande i fokus, vilket kommer att bli uppskattat i Finland. Vi ser också stora utvecklingsmöjligheter för linjen mellan Helsingfors och Stockholm, både fritids- och affärsresenärer kommer uppskatta det snabba flödet via Bromma Stockholm Airport. Det här kommer att bli BRA! säger Tapani Kauhanen, General Manager Nordic Countries Aviareps.

BRA, Braathens Regional Airlines, är ett svenskt flygbolag, med Stockholm Bromma Airport som huvudflygplats. Målet att nå netto-noll utsläpp år 2030 gör BRA till pionjärer inom fossilfritt flyg. Det gör vi bland annat genom att använda marknadens bränsleeffektivaste flygplan, bidra till att 100% bioflygbränsleanvändning certifieras snarast och bli en av de första att ta in elflyg i vår flotta. Vi lutar oss tryggt mot vår historia: - 2009 blev vi första passagerarflygbolag att miljöcertifiera oss enligt ISO. - Sedan 2018 erbjuder vi alla våra resenärer att boka flygbiljetter med 100% bioflygbränsle som tillvalsprodukt till den ordinarie flygbiljetten. - Från 2019 ingår klimatkompensering med 110% i alla biljetter. - 2022 lanserades Bioflygbiljetter med biobränsle som eget biljettalternativ. Vi är idag Sveriges största inrikesflyg med 25 flyglinjer. BRA ägs av det svenska investmentbolaget Braganza och AMF.