2023-04-05 10:00Pressmeddelande

BRA flyger direkt från Norrköping till Visby i sommar

Flyg direkt till och från Visby på Gotland med flygbolaget BRA

BRA förstärker sin position som Sveriges inrikesflygbolag och lanserar idag tre inrikeslinjer inför högsommaren med start den 3 juli. En av sommarens linjer är den populära direktlinjen mellan Norrköping och Visby som bolaget återinvigde inför förra sommaren efter uppehåll under pandemin.

Med start lagom till semestern återupptar BRA direktlinjen mellan Norrköping och Visby. Högsommarlinjen trafikeras 2 dagar i veckan under perioden 5 juli till 13 augusti.

Vi är otroligt glada över att återigen erbjuda våra kunder en direktlinje mellan två av Sveriges mest populära sommardestinationer. Efterfrågan på direktlinjen mellan Norrköping och Visby var stor under förra sommaren och vi ser fram emot att hälsa både nya och återkommande kunder välkomna ombord igen i sommar, säger Martin Erkenborn, Kommersiell chef på BRA.

Genom att erbjuda flyg från Norrköping till Visby underlättar vi för regionens invånare att besöka vackra Gotland och för gotlänningarna att nå fastlandet och det vår stad har att erbjuda inom besöksnäring. Därför är vi glada för att flygbolaget BRA fortsatt vill satsa på Norrköping och den här sommarlinjen, säger Peter Jansson, VD, Norrköping Airport.

Mellan Norrköping och Visby flyger BRA med det bränsleeffektiva och mest klimatsmarta regionalflygplanet ATR 72-600 med plats för 72 passagerare. Vid bokningstillfället finns möjlighet att välja Bioflygbiljett med 50 procent inblandning av bioflygbränsle.

Norrköping – Visby
Onsdagar kl 19.10