Svenskt kvalitetsindex lanserade idag sin branschrapport över persontransport. I topp bland flygbolagen ligger BRA med högst kundnöjdhet i branschen.
För artonde året har Svenskt Kvalitetsindex mätt resenärers uppfattningar om buss, tåg och flyg. De aktörer som ligger i topp, med fortsatt goda omdömen, känns igen från tidigare mätningar. BRA återtar topplaceringen bland flygbolagen med nöjdast kunder i Sverige.
Jag är oerhört stolt och glad över det fina betyg våra kunder ger oss, vilket i det här fallet placerar oss högst upp av alla flygbolag i Svenskt kvalitetsindex undersökning av kundnöjdhet. Jag vill dela denna utmärkelse med alla kollegor på BRA som varje dag gör sitt yttersta för att ge våra kunder en riktigt bra reseupplevelse, både i luften och på marken. Vi har ett par händelserika år bakom oss och att vi lyckats behålla kundernas förtroende på detta sätt är riktigt gott betyg till alla medarbetare”, säger Ulrika Matsgård, VD för BRA.
Undersökningen har genomförts under mars och april i år och resultatet bygger på 2265 intervjuer. Sett till hela transportbranschen landar BRA på tredje plats efter bussbolaget bus4you och tågbolaget MTRX.
Resultatet i SKI 2023– kategori flygbolag
1: BRA 69,8
2: SAS 67.1
3: Norwegian 66,8
BRA, Braathens Regional Airlines, är ett svenskt flygbolag, med Stockholm Bromma Airport som huvudflygplats. Målet att nå netto-noll utsläpp år 2030 gör oss till pionjärer inom fossilfritt flyg. Det gör vi bland annat genom att använda marknadens bränsleeffektivaste flygplan, bidra till att 100% bioflygbränsleanvändning certifieras snarast och bli en av de första att ta in elflyg i vår flotta. Vi lutar oss tryggt mot vår historia: - 2009 blev vi första passagerarflygbolag att miljöcertifiera oss - Sedan 2018 erbjuder vi alla våra resenärer att boka flygbiljetter med 100% bioflygbränsle - Under 2022 genomförde vi världens första flygning med 100% biobränsle i båda tankarna Vi är idag Sveriges största inrikesflyg med 25 flyglinjer. BRA ägs av det svenska investmentbolaget Braganza och AMF.